Direkt zum Hauptbereich

Top 100 Blogartikel von BREADHUNTER (2013 - 2018)



  1. 3 Gründe für den Fachkräftemangel
  2. Positive Verblödung oder warum nur aus reflektierter Kritik echte Innovation entstehen kann
  3. Über Wissenstransfer in beide Richtungen und warum Basics noch keine Innovationen sind
  4. Der Arbeitsmarkt für 50+ - Was falsch läuft und was wir ändern könnten, wenn wir es nur wollen
  5. Remembering the Generic BREADHUNTER Ads Book from 2017?
  6. Generic Marketing 2017 - Ein Rückblick-Buch by BREADHUNTER
  7. The 2 ways companies work with BREADHUNTER on Global Projects
  8. Jack Ryan rettet die Welt und lässt uns den Wahnsinn im Orient und Europa der letzten 3 Jahre miterleben
  9. Zu Thilo Sarrazins Buch: Feindliche Übernahme, Rezension Teil I.
  10. Fakten und unbequeme Wahrheiten sind fruchtbar für emotionale Debatten oder warum man Thilo Sarrazins Buch lesen sollte
  11. BREADHUNTER’s Essential Tools
  12. 7 Jahre BREADHUNTER - Die Sammelband Trilogie
  13. Thoughts about sales and being an introvert-extrovert
  14. Der feine Unterschied zwischen BREADHUNTER und den Freunden der gelben Corvette
  15. Über Mitarbeiter Erziehung durch einen Wertekanon mit Startup-Office-Feeling & ähnliche Symptome in der Politik 4.0
  16. Erstansprachen Auslagern - der neue BREADHUNTER-Baustein für Firmen mit interner Recruiting Abteilung
  17. BREADHUNTER's Smart Work: Automatisches, sicheres Cloud-Backup über viele Plattformen hinweg für KMU & EPU
  18. Smartes-Office a la San Francisco in Wien
  19. RECRUITING 4.0 - Die Palastrevolution oder warum alle direkt beim Hersteller kaufen sollten :-p
  20. Wie man jede Position besetzt oder warum Headhunter & Firmen scheitern
  21. Headhunter-Gedanken: Wir finden Menschen, vom Tischlermeister zum CXO
  22. Was "Hendel und Grill" mit Headhunting zu tun haben
  23. BREADHUNTER: The Simplification of the Headhunter Craft
  24. Neueröffnung in Wien: Die Zukunft des Headhunting ist transparent - auch beim Preis
  25. The New BREADHUNTER: Transparency, Craft and Global Partners in 75 countries
  26. The new business mantra of staying positive to purge critical thinkers
  27. From BREADHUNTER III.: History & Future of Headhunting
  28. The Generic Breadhunter Ads 2017 - Another New Book
  29. Generische Social Media Werbung Teil II. - German Edition by BREADHUNTER
  30. Baby-Boomer, Generation X und Millennials, der einzige Unterschied ist der Fokus, gespielt haben alle
  31. The new BREADHUNTER campaign, are you serious ?
  32. Launching the BREADHUNTER campaign 2017/18
  33. Biographisches aus dem neuen Buch: BREADHUNTER II. - Lügen, Wahrheit, Transparenz
  34. Rezept für die Nutzung von Millennials als neue Arbeitssklaven in Unternehmen im Vergleich zu Millennials in Start-Ups...
  35. BREADHUNTER's English Edition - Blog Articles from 2014 - 2017
  36. What the BREADHUNTER-Club is 2018 about, and why YOU are the right partner for creating something NEW together...?!
  37. Die BREADHUNTER Books - Buchtipp
  38. Boo Boo Boo - Studentenzeit & Pulp Fiction in einem - Neuauflage des alten BREADHUNTER Klassikers von 2009
  39. BREADHUNTER II. - the new Book ! Half German - Half English :-)
  40. The HR Summit 2017 in Vienna in short
  41. Gedanken zu Arbeitgeber-Bewertungsplattformen, Algorithmen & der Wahrheit oder selig sind die Ungläubigen, denn Sie hinterfragen noch
  42. Das Zeitalter der Banalitäten oder wieso wir keine essentiellen Zutaten im Recruiting als Innovation feiern sollten
  43. Do a sabbatical to clean your mind and free your ideas, but be aware, that this is not just a holiday time
  44. The Mao-Bible in modern business times or why rules are made to be broken
  45. 4 Arten von Wahrheit im Business Alltag mit Einfluß auf die Gesellschaft
  46. Headhunting is like Fine Arts and Rocket Science, Mass Recruiting is the modern job slavery and like fast-food
  47. PODCASTS - selected Blogartikel nun gelesen vom BREADHUNTER aus Wien
  48. Warum Missionieren bei der Digitalen Transformation für die Mülltonne ist !
  49. Über die Auswahl des richtigen Headhunters - Fast-Food vs. Handwerk oder einfach nicht die Katze im Sack kaufen
  50. ACHTUNG. ANSCHNALLEN ! BAROCKES AMBIENTE & INNOVATION ROCKEN DIE HR ABTEILUNG IM SEPTEMBER 2017 IN DER WIENER HOFBURG BEIM HR AWARD 2017
  51. Wir Business-Roboter: Viele würden anders tun, wenn sie nur könnten. Gedanken zur Business Welt von heute.
  52. 2 Tools für eMail und Cloud-Speicher um fit für die DS-GVO 2018 zu sein !
  53. We turned from information collecting thinkers to information throwing up social media egos - expecting rewards for mental farts
  54. Excellent Headhunters resemble to Top Advocates more, than you might have expected, so let's work together !
  55. Where is our review culture ?
  56. Hard times for Donald J. Trump - and also for us
  57. BREADHUNTER's Q1 news: Learnings from the last 33 month, smart-headhunting and prospects for 2017
  58. Unsere Komplexe Welt oder die Schwierigkeit zwischen Kulturen, Religionen und den uns selbst auferlegten Gesetzen richtig zu handeln.
  59. Nachtrag zum Postfaktischen Zeitalter !
  60. Leben und Fakten im Postfaktischen Zeitalter
  61. Anecdote from the DLD-Conference 10 years(2007 - 2017) ago by Breadhunter
  62. Good bye 2016 and some Christmas holiday inspiration from Mr. Breadhunter
  63. HR Inside Summit in Vienna – the difference to other HR events around the globe and why you should participate in 2017
  64. Wie verblödet sind wir eigentlich oder sind Studien mit 0,1% Marktdurchdringung sinnvoll ?
  65. Event-Tip: HR Inside Summit 12./13. Oktober 2016 in Wien
  66. Job-dreams of the generation x in 1998, robotic-employees and how to start a start-up in 2016,2017,2018,....
  67. Warum Direct Search immer noch die Mutter der Personalberatung ist und wieso Mc Kinsey & Co bis heute nicht in der Headhunting-Branche aufräumen durften bleibt offen
  68. 12 Buchtips der letzten 3 Monate für den Sommer-Urlaub
  69. Kontaktverwaltungs-App für Headhunter und Sales-People - Full Contact, sowie andere Tools
  70. Headhunter Prävention vom Headhunter
  71. Nachwort aus dem Band: BREADHUNTER - Erkenntnisse aus 16 Jahren Headhunting
  72. Auszug aus dem Vorwort von: BREADHUNTER - Erkenntnisse aus 16 Jahren Headhunting (1999 - 2015)
  73. Breadhunter - Das Buch. Print und eBook gibt's ab sofort zu kaufen, sowie die neue IOS App kostenlos zum Download.
  74. Breadhunter, das Buch ab Anfang März
  75. Über 'Self-Branding' Tools, warum Headhunter nicht der verlängerte Arm vom Arbeitsamt sind und was Sie pro-aktiv tun sollten bei der Jobsuche !
  76. Warum die eigene App für Headhunter immer wichtiger wird...
  77. Wir brauchen eine neue Art der Führung - Gastartikel aus dem Humanresourcesmanager Magazin
  78. „Die Anwesenheit im Büro ist irrelevant.“ Elke Frank(Microsoft Deutschland) im Interview
  79. Keeping an international network alive
  80. 3 Top CRM Systeme für Startups & Headhunter
  81. Die 3 Top Skills der Headhunter - 'Berufslügner', Networker & Social Media Expert
  82. Über die richtige Keyword-Suche bei Xing, LinkedIn, Facebook und Google Analytics, sowie Selfies
  83. Kostenverschiebungen: Bussiness 2005 vs. Smart Working 2015 - das hat sich konkret geändert
  84. WAR of CRMs - Social CRMs, Xing und LinkedIn gegen oldschool CRM Systeme
  85. Über Wissen, neue Tools und die Wichtigkeit Ihrer Integration "into our daily business life" !
  86. Die Kunst des Headhunting - eine Mischung aus 1995 und 2015
  87. LeWeb Conference in Paris in December 2014
  88. Le Web Conference in Paris, 09. - 11.12.2014
  89. Neue CV's für die Generation Y & Milleninals im HR !
  90. Smart Working & Trends of the last 6 month - a Feedback
  91. OUR new BREADHUNTER's Blog website from July 2014
  92. Personalberatung: Headhunter muessen sich neu erfinden !
  93. 2 Jahre BREADHUNTER im Mai 2014 - Ein Rückblick
  94. Über Veränderung, Social CRM, innovative IT-Tools & Prozessoptimierung im Business !
  95. Schwachsinnige HR Fragen Teil 2 ;-)
  96. JETZT NEU ! - Die 10 Top-Fragen der Personaler oder wie Sie jedes Bewerbungsgespräch bestehen ! :-) lol
  97. Reise nach Jerusalem für Personalberater und alle Firmen spielen mit !
  98. A Good Consultant with Passion
  99. Quo Vadis Personalberatung 2014 ?
  100. Gedanken zur Political Correctness
  101. Zum Blog Start im Mai 2013

All articles by Thomas Zahlten 2013 - 2018, Vienna, Austria

Beliebte Posts aus diesem Blog

Millennial Party is now over, so back to work with all generations

Because of so many views and clicks into my previous German Article to this topic today, here an English version for you. Maybe it's only a rising topic at the moment in the DACH region, but it could also be a global one, I hope you will tell me with your comments. 🙂 In DACH region it's a fact, that we are at the peak of millennial business party, while we struggle on the other side with a gap of qualified employees in some industries which are home made. On the other hand, there are a lot of good business people from 45+ age, who are qualified but not anymore integrated into business, because some, let them call "nerdy thought leaders"(from the Gen X) think, they are uncool or do not fit to their new business concept and culture or they can't offer an environment and knowledge who would attract the Baby Boomers. This new business concept / culture we do have in the DACH region since 6-8 years is this: Take 95% millennials(Gen Y) to do the main work for cheap money a…

#LinkedIn, what has become of you? - fix it now or it's time to say goodbye...

LinkedIn is a business platform to connect with great people, right?

And these 3 guys from the pic above are smart, but 2 of them did a great job for social media 18 years ago and 1 of them made a great turnaround of Microsoft, and now?

Did you become lazy or just horny for even more profit during the last 2 years?

Has Microsoft to try to get the money back they invested in the acquisition of LinkedIn via stupid ads and content?
What is the status-quo of LinkedIn?
"It has become a 2nd Facebook-Gram and company advertising platform and this really, really, (sorry guys) SUCKS! :-)." Maybe it would be an idea to have a paid account, where I just see relevant info, that really matters, no boring old school info an I am sure AI could do this if we just let AI do. So, I want to go deeper into the topic, because some would think, I do not know how to handle my #LinkedIn account and therefore I see so much bullshit every day, maybe you can help me if I have missed something. I wanted to…

Part II. - An everyday plan about how getting your brain back in times social media overload and #mimimi content addiction

After getting bored about social media for 4 years more and more, I changed my behavior regarding workflows and social media by a 180-degree turnaround and I like it more and more. It's not about using only paper, pen, and telephone again, it's more about self-discipline and also about the devices you use. Tech and Social Media is ok, if you create something, that makes others think or has a value, but not about reading feeds all the time and answering silly WhatsApp messages and emails. These 2 Videos from Remarkable and from Punkt made me more to think about it and change it, because I was bored about our behavior for the last 4-5 years, yelling bullshit via social media into the world and waiting every year for the new Samsung or Apple device coming out with some more addictive features. Yes, I like tech and devices, but now it's time to select more and more wisely.


So what did I do now? I made some rules, how to use social media and my devices during the day and also while…